Spisningens psykologi​

FIND DEN RETTE BALANCE

​Dine madvaner, som du især er blevet vænnet til i barndommen, kan være forbundet med både glæde og konflikter.

Mange har med tiden tillært sig en opdeling af mad i “sund og usund”, “tilladt-forbudt” og “nydelse og synd”.

Vi har en tendens til at proppe os med søde og fede sager, når tilværelsen er os imod, og når vi føler os stressede, sorgfulde eller magtesløse.

Mange udtrykker det som, at de har syndet eller er faldet i .

Omvendt er vi ovenpå når vi – for en tid – formår at styre tilværelsen med gulerødder og salatblade.

Følelsen af sejr og kontrol er dominerende.​

Kontakt mig

Få et kærligt & ærligt forhold til mad

Som diætist vejleder jeg dig med udgangspunkt i viden og fornuft.

Men lige præcis den del tror jeg faktisk, at du allerede selv er ganske opmærksom på.

​Jeg gør derfor lidt mere…

Jeg hjælper dig med at skabe en mental balance og lytte til dig selv.

Det kan være svært at mærke sig selv, hvis du ikke er vant til at lytte, men det kan læres!

Hvis du drømmer om at opnå et ærligt og kærligt forhold til mad, er det vigtigt, at du også er lydhør overfor følelsen.

Ellers er det så godt som umuligt at ændre noget som helst.

Slip den dårlige samvittighed

Der skal dannes bro mellem skyld og dårlig samvittighed til glæde og nydelse.

Vi skal huske på, at madglæde = livsglæde. Den skal vi værne om.

Livets mange facetter skal afspejle sig i dine madvalg – også selvom du har et mål, der hedder vægttab.

Når fornuft og følelse går hånd i hånd er chancen for, at du kan bevare dine nye vaner langt større, end hvis du fylder dit liv med evige begrænsninger. Og jeg kan forsikre dig om, at processen bliver langt sjovere.

Skal jeg hjælp dig?

Kan du nikke genkendende til nogle af de beskrevne følelser og den dårlige samvittighed?

kontakt mig gerne allerede i dag, så jeg kan fortælle mere om, hvordan jeg kan hjælpe dig videre med dit mål.

Ring til mig
Skriv til mig

Følg med på min blog

SENESTE POSTS